//imsorry


Kalau terasa hati dengan orang tu,
ingat balik apa yang dia buatmenyejukkan hati kita.

najinot tahirot



Saya ingin bercerita tentang seorang gadis ini(:
Namanya mahfuza bt mahadzir,lahir pada 14oct1992
Anak ke-4 dari 6adikberadik

just one word i can say "SORRY"

Saya selalu terasa hati dengan dia,
Benda ni memang tada sapa yang tahu.
tapi saya ingin luahkan segala perasaan.
Daripada kata-kata yang kakak saya telah bagi,
jadi saya selalu terbayang-bayang
apa yang fuza buat menyejukkan hati saya,
selama berbulan-bulan saya fikir
saya menangis
kenapa dia buat macamni semua.
Tapi saya tetap kuatkan diri untuk mencari apa kebaikan dia,
saya taknak memusuhi sesiapa.
Saya ingat lagi dia cakap
"shuha,kau dah tak suka aku eh?"
masa tu saya cuma cakap
"takde mood lah nak cakap"
Balik tu saya fikir,
kenapa saya benci sangat dengan dia.
Apa masalah aku ni?
Aku selalu berdoa,agar allah menunjukkan yang sebenarnya.
Masa akhir sekolah fuza ajak aku datang,
tapi aku taknak.
Betapa sakitnya hati dia sebab aku kata malas.
KAu tipu kan?macam-macam.
aku kata kat dia
erghh apalah nasib aku ni yaallah,
Kenapa aku jadi macam ni.
Kenapa aku
begitu teruk.
Mana jawapannya.
Aku still lagi mencari-cari mana kebaikan fuza.
Apa yang akan menyejukkan hati aku.
menyejukkan hati aku.
Setelah sebulan lebih aku tak ketemu dia,

Penyakit aku datang balik.
MUNTAH-MUNTAH lah apa lagi.
it's hurt to feel
dah beberapa bulan aku tak muntah
tapi ia datang balik.
Sekarang sudah 2minggu aku muntah,
lepas makan muntah lepas makan muntah.
Patutkah aku makan?
Macam membazir je.
Sekarang aku sedar,
kenapa ALLAH bagi aku muntah-muntah
itulah sebenarnya peringatan.
Peringatan dan kenangan tentang aku dan fuza.
Takda sape yang tahu.
Sekarang semua orang boleh tahu.
Masa kem,aku mula muntah-muntah,
Sebab aku makan tak ikut masa yang sepatutnya,
Sape yang teman aku pergi bilik air Dia
Sapa yang ambilkan air Dia
Sapa yang sanggup tahan lihat aku muntah Dia
Sapa yang sanggup gosok belakang aku Dia
Orang lain?Ok find
Aku tanya korang dulu,sanggup korang buat macam tu..
saya tahu tidak bukan?kalau saya pun comfirm tidak.
Tapi dia,YA dia temankan.
& now,saya tahu apa yang menyejukkan hati saya,
Bila saya bayangkan perkara ni,
dia lah yang terbaik
dan berdosanya saya membencinya.
Alhamdulilah,saya dah mula sedar
tentang kebaikan yang sangat istimewa,
takda kawan lain yang sanggup buat semua tu.

Dah fuza lap air mata tu...

Ingat kita nangis sama-sama?itu semua kenangan
Kenangan yang membuatkan diri aku bangkit.
Menjadi kawan yang terbaik
Menjadi kawan yang busybody seperti dulu
Menjadi kawan yang setia seperti dulu
Menjadi kawan yang sentiasa ada bila susah
Dan
Banyak
Lagi
Untuk
Saya
Nyatakan

Im sorry,im really sorry.

Tapi satu benda keburukan mahfuza bt mahadzir yang saya tahu.
its secret, no one can know..
C
uma satu,
bagi saya masa untuk menjadi kawan seperti dulu



.Ingat masa ni,awak buat apa?itupun saya kecilhati.
Tapi biarlah yang lepas,
Yang hadapan itu perlu kita fikirkan lebih baik(:
LOT's OF LOVE
shuha yes im guilty

3 comments:

eka syawana said...
This comment has been removed by the author.
eka syawana said...

saya kenal fuza..terjumpa blog ni masa cari fuza. saya pernah jd mcm awak. kecil hati dengan dia. tp..dh terlmbat..saya syg kwn saya tu..sebab ikut sgt emosi tu..sy dh lukakan hati dia..dia dh jauh. semoga awk baik kmbali dgn dia. apa yg sy belajar dlm persahabatn kena saling memaafkan dan melupakan serta tak boleh lebih emosi..rindu persahabatn dlu.andai blh putar masa.

fashionableSHUHA said...

Alhamdulillah.. sampai sekarang hubungan kitorang still okay. Thankyou sebab sudi baca and kongsi pendapat. By the way try la contact fuza.. insyaallah hubungan korg akam baik mcm dulu. Amin :) by the way, fuza memang selalu baca entri ni, kut kut dia terbaca comment awak keee.