Sunday, January 3, 2010

//Dont ever ever you touch it!

Salam. Okayy panjang pula tajuk kali ni;) Sekarang ni isu Allah sering diperkatakan. Allah itu hanya milik kami milik umat islam sahaja. Bukan agama lain. Kenapa nak ambil Allah sebagai tuhan kalian. Allah itu esa iaitu satu. Tidak diperanakkan. Padahal tuhan mereka bukan satu. Take this note: Allah hanya umat islam yang punya. Jujur aku akan benci kalau mahkamah membenarkan Allah dipergunakan oleh agama lain. Lepas satu satu mereka mahu dari umat islam. Terbukti agama rasmi Malaysia islam. Jadi umat islam yang diutamakan! Jangan nak mempermainkan agama islam lagi. Agama islam suci. We love islam:,)

Bila tengok gambar ni saya rasa takut sangat. Besarnya kuasa Allah. Bukanlah nak tunjuk-tunjuk Alim. Tapi bila fikirkan budak-budak sekarang,masyaallah macam jauh tersimpang. Bila tengok blog seorang gadis yang cantik manis,saya ingat dia seorang role model yang boleh dijadikan contoh. Dalam setiap post mesti ada terselit tentang agama. Tapi sayang dia dengan penuh bangga cerita dekat umum yang teman lelaki kiss dekat pipi kiri pipi kanan dahi. Bangganya beliau. Mungkin korang bila baca ni kata biasa la tu. Kiss je kut. Tapi bagi saya tidak itu masih luar biasa. Saya tak tahu masa depan saya,tapi kita ada Allah,kita boleh berdoa agar dijauhkan dari maksiat.

Dulu masa sekolah saya pernah juga digelar gadis kampung. Apa apa je lah. Janji saya tak jauh tersimpang dari agama. Bila saya tanya Kau pernah minum arak tak? dia kata aku tak pernah dengar soalan bodoh macam ni. Yelah saya je yang tak bijak sebab tak minum arak tak kiss sana tak kiss sini kan? Korang je lah yang bijak semuanya yang korang tahu korang pernah buat. Find!Sejauh mana korang boleh pegang dengan benda ni.

Bila berbicara tentang benda-benda macamni memang sensitif. Sangat-sangat sensitif. Mungkin sebab inilah saya rasa tak mahu bercinta. Takut terhanyut. Tapi tak boleh cakap. Takdir semua telah ditentukan. Tapi ingat yang baik datang dari Allah S.W.T dan yang buruk datangnya dari kita.

Minta maaf kalau ada yang terasa. Ini semuanya isi hati yang hendak diluahkan:,)

shuha.

5 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

shuha!!
kina setuju sgt2!!!
tak patut la mereka ni. kita yg islam ni pun bukannya pergunakn mereka punya tuhan.
mereka plak lebih lebih.
siut tul.
yg persatuan ulamak malaysia je yg kecoh kecoh marah dheorg. bangkang mereka.
tapi yg persatuan islam lain mana mereka pergi?
tak plak nak marah bangkang.
hmmm...
memang ber"tuah" betul la manusia ni...

ala, bukan shuha je yg dianggap gadis kampung.
kina pun kekadang rasa cam tu gak. byk benda kina tak tau.
nampak je macam tau.
huhu.

ape ek yg kina cuba ckp ni?? huh. cam keling ar ayat dhe..

fashionableSHUHA said...

hha.tulah,bila berlaku macamni semua persatuan yang punya pangkat darjat diamkan diri.
padahal dorang boleh stop kan benda ni.
dan tentukan mana yang terbaik.

HHa gadis kampung.ohh bukan shuha je yg digelar mcm tu.tape 2 kita sma geng!hha:D

Anonymous said...

Malas nak sign in.haha.
Macam kenal je siapa tuttttttt.

-Anak cikgu science :p

fashionableSHUHA said...

hha,
anak cikgu sc kenapa taknak sign in.hha:D

Hha.Dini tau ke?shhh...
jgn bgtau org.
Kina pun jgn bgtau.hhha:D