//Resepi Spaghetti Carbonara.

Salam, saya buat entri ni khas untuk nabella, kang kat mesir tu kempunan nak makan ^^" Untuk semua juga. :P

Bahan - bahan yang diperlukan. *sambil berangan jadi chef wan.

3ulas bawang putih dipotong cincang.
Cili api . *Kalau nak pedas, lebihkan.
Udang & Sotong
Olive oil
Spaghetti
Garam
Prego Cheese&Herbs/ Keju&Herba
Prego Carbonara Mushroom / Carbonara Cendawan

Satu kuning, satu biru.



Kalau 2 tin prego, ambil setengah je spaghetti ni.




Bismillahirahmanalrahim.





1. Mula-mula rebuskan spaghetti dulu. Campurkan sedikit olive oil agar spaghetti tu tak melekat.
Taburkan garam sedikit, dalam satu sudu teh je. Sehingga kembang.



2. Rebuskan sotong dan udang, airnya jangan dibuang.
Sementara tu meh buat kuah dia pulak,

3. Letak minyak dalam kuali, lebih-lebih kurang. Macam nak tumis bawang.
Bila minyak dah panas,
Masukkan bawang putih dengan cili.
Masukkan prego 2 tin tadi.
Kemudian masukkan setengah air rebusan udang stong kedalam tin. Dua-dua tin !
Lepas agak2 nak masak, masukkan sotong dan udang.

SIAP.

Agak - agak spaghetti dah masak. Tapiskan air dia, kemudian letak lagi olive oil. Agar tak melekat. pandai:)

Sekarang boleh hidangkan.

CARA KEDUA.

Kat web ni.

Kalau kat tempat korang agak - agak susah nak cari prego ni. Boleh tryy cara ni pula.

SELAMAT MENCUBA!:)

p/s: Kak ira,yang ajar mula-mula. Dan kami sangat suka. Kecuali abak.

Salam shuha.

4 comments:

dentist-to-be said...

kem slam kat abak..haha
thanx shuha!! teharu!!

Anonymous said...

Kat abak je? Mak taknak.. haha.
cemburu nanti mak,haha:D


Welcome..buat jgn tak buat.

dentist-to-be said...

hee..
mak skali la...hehe

rafiqa said...

bole la try2 nih :D